دختر کهکشان تاریک

عاشقانه من

دختر کهکشان تاریک

عاشقانه من

نتوانم ؛ نتوانم

روز اول که دل من به تمنای تو پر زد

چون کبوتر لب بام تو نشستم

تو به من سنگ زدی من نه رمیدم؛ نه گسستم

باز گفتم که تو صیادی و من آهوی دشتم

تا به دام تو درافتم همه جا گشتم و گشتم

حذر از عشق ندانم

نتوانم

اشکی از شاخه فرو ریخت

مرغ شب ناله تلخی زد و بگریخت...

اشک در چشم تو لرزید

ماه بر عشق تو خندید

یادم آید که دگر از تو جوابی نشنیدم

پای در دامن اندوه کشیدم

نگسستم

نرمیدم

رفت در ظلمت و غم آن شب و شبهای دگر هم

نه گرفتی دگر از عاشق آزرده خبر هم

نکنی دیگر از آن کوچه گذر هم

بی تو اما به چه حالی من از آن کوچه گذشتم

…………………………………………………………………

 

            چرا پروانه ها معنای عشقند ؟


چرا جغدان همیشه اشکبارند ؟


چرا مردم همانند کبوتر .....


درون خانه ها جغدی ندارند ؟


چرا ما عاشق باد صباییم ؟


چرا یک بار با باران نباشیم ؟


چرا در هر زمان در فکر دریا ؟


چرا یک بار با طوفان نباشیم ؟


چرا لبهای مردم نیمه خشک است ؟


چرا لبخند در آن جا ندارد ؟


چرا توی قفسهامان قناریست ؟


چرا هیچ آدمی درنا ندارد ؟


اگر چه این بیان آرزو بود...


ولی آخر چرا زیبا نباشیم ؟


چرا یک بار چون بال پرستو ؟


چرا یک بار چون دریا نباشیم ؟؟؟
نظرات 4 + ارسال نظر
رویای خاکستری چهارشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 05:09 ب.ظ

سلام عزیزم خوبی؟
من آپم
منتظرتم
موفق باشی

کامبیز پنج‌شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 10:57 ق.ظ http://kambiz-64.blogsky.com

سلام
امیدوارم حالتون خوب باشه
آدم توی کهکشان شما احساس آرامش می کنه٬ شعرهای فوق العاده ای بودن. لذت بردم. خوشحال میشم اگه از کهکشانتون یه توکه پا هم به کلبه درویشی بیاین.
بدون اجازه شما رو لینک کردم٬ امیدوارم از دستم ناراحت نشین.
پیروز باشید

صدر پنج‌شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 02:42 ب.ظ http://khodkar.blogsky.com

سلام!
.... اولین باری که این شعر اولی رو خوندم اینقدر حال خوبی بهم دست داد که نگو و نپرس.
الان که دوباره بعداز مدت ها این شعر و خوندم کلی سر کیف اومدم.
موفق باشی
صدر

[ بدون نام ] شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 12:51 ب.ظ http://mani83.blogsky.com

خیلی زیبا بود
کلی حال کردم
آفرین
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد